Maalaisnuoren elämää

Maalaisnuoren elämää

sunnuntai 7. joulukuuta 2014

Joulutorttuja ja linnanjuhlat


Perjantaina koulullamme oli itsenäisyyspäivä- tanssiaiset. Ennen tanssiaisia minulla oli fysiikan-koe. Päivä oli ihan kiva. 

Eilen olimme äitini ja pikkusiskoni kanssa kunnan itsenäisyyspäivä- juhlissa. Minä ja pikkusiskoni olimme pukeutuneet kansallispukuihin, pikkusiskoni Hämeen pukuun ja minä Kokemäen pukuun. Äidille ei ole sopivan kokoista pukua, kun minulla oli Kokemäen puku. Iltapäivällä menin harjaamaan Desin ja pikkusiskot alkoivat leipoa pipareita. Illalla sitten söimme koko perhe yhdessä voileipiä ja pikkusisarrukset joivat kaakaota, tämä tapahtui kahden itsenäisyyspäivä kynttilän kera. 

Voileipien jälkeeen leivoimme joulutorttuja. Itse tykkäsin tehdä kukanmallisia joulutorttuja. Viimeisten torttujen paistuessa katsoimme pikkusiskojen kanssa linnanjuhlia koneeltani. Tänään pikkusiskot ovat ehtineet koristella piparkakut, kun minä olin katsomassa Desiä.


Meillä on äidin mielestä liikaa piparkakkumuotteja, mutta minusta on kiva kun on paljon erilaisia ja haaveilisin vielä paria uutta muottia. Ne olisivat heppamuotteja, en tiedä minkälaisia, mutta eiköhön sellaisia jostain löydy. Meillä on jo yksi heppamuotti, joka on tullut joskus Raisiolta lahjaksi. Sillä tehty pipari näkyy molemmissa yllä olevissa kuvissa. Muottikin näkyy ylemmässä kuvassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti