Maalaisnuoren elämää

Maalaisnuoren elämää

perjantai 3. huhtikuuta 2015

Itsensä ylitys


Kuraa, kuraa ja kuraa. No, kyllä se voisi olla vielä huonomminkin, nimittäin loskaa ja kuraa yhtä aikaa. 

Keskiviikkona ei ollut kauheasti kuraa. Tunnin aikana kyllä satoi, mutta se ei haitannut, koska olimme maneesissa. Aloitimme tunnin tekemällä kaartoja kentän poikki, ensin käynnissä ja sitten ravissa. Myöhemmin teimme keskihalkaisijalle siirtymisen käyntiin, noin neljä-kuusi askelta ja takaisin raviin. 

Lopputunnista olimme pääty-ympyröillä tekemässä laukannostoja. Aloitimme olemalla harjoitusravissa ja siitä nosto, mutta opettajamme mielestä emme kaikki saaneet raviaskelta lyhenemään tarpeeksi, joten siirryimme käyntiin. En tehnyt yhtään nostoa ravista, koska tunsin hevoseni ravaavan liian lujaa. Jos olisin nostanut siitä, se ei olisi ollut hyvä nosto ja muutenkin askel olisi ollut tolkuttoman pitkä. Käynnistä tein kaksi oikein onnistunutta nostoa, tykkäsin niistä oikeasti itsekkin.

Tänään ja eilen Desi on mennyt ihan älyttömän hyvin, meillä ei ole koskaan mennyt näin hyvin. Desi oikeasti kuuntelee minua, eikä mene oman päänsä mukaan. Onhan siinä vieläkin parantamisen varaa, se on ihan hyvä, mutta suunta on parempaan päin.

Olen ylittänyt itseni. Olen uskaltanut pyytää Desiltä laukkaa, ja laukkaa on tullut, ja minä olen pysynyt vielä selässä. Olen nimittäin ratsastanut jo vähän aikaa Desillä ilman satulaa. Tähän mennessä olen pyytänyt laukkaa vain ylämäessä, silloin kun olen ilman satulaa. Minusta silloin pysyn paremmin vauhdissa kyydissä.

Tänään olimme isän kanssa niityssä kuvaamassa, isä kuvasi kännykällään ja minä kameralla. Yllä oleva kuva on rotkosta. Tähän aikaan vuodesta tulvii.


Mitenköhän tuo kivi on tuonne joutunut?



Kaikki yllä olevat kuvat ovat rotkosta, mielestäni niityssä ei ole tähän aikaan vuodesta mitään mielenkiintoista. Isäkin kuvasi vain jotain koloja. Lopulta päädyttiin kuvaamaan Desiä.


Ennekuin näin Desin vihelsin kaksi pitkää vihellystä, sitten kun näin Desin, näytti Desi tuolta. Yleensä ensimmäisellä vihellyksellä nousee pää jostain.


Saimme hetken aikaa isän kanssa kuvailla Desiä, ennekuin nousi pää ylös. Taisi varmaan vähän väsyttää, taikka pää painaa.

Toivotan kaikille hyvää pääsiäistä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti