Maalaisnuoren elämää

Maalaisnuoren elämää

sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Ulkokenttäkausi avattu


Siitä on jo varmaan viikko vierähtänyt edellisestä postauksesta. Viikon aikana on ehtinyt tapahtua aika paljon, ei kuitenkaan juuri mitään ihmeellistä. Vappua tuli vietettyä rauhallisesti koivunistutuksen merkeissä, sekä tippaleipiä ja munkkeja paistaessa.

Olin tiistaina tunnilla, tuli ulkokenttä kausi korkattua aurinkoisessa säässä, ja hyttysten vaaniessa koko ajan. Emme tehneet mitään ihmeellistä, kävimme kaikki askellajit läpi ympyrällä. Teimme paljon hommia ravissa, suurinpiirtein keskivaiheilla tuntia aloimme siirtymään keskiympyrältä pääty-ympyrälle. Tarkoitus oli saattaa hevoset rauhallisesti sinne pääty-ympyrälle, koska he vähän katsoivat sitä päätyä. Sain pidettyä ravin sopivan rauhallisena, ja kun asetimme sisälle päin ja pidimme sisäpohkeella hyvin taipuneena, ei katsomisia kauheasti tullut. Opettajamme mielestä sain pidettyä koko tunnin hevoseni rentona ja kuulolla. Lopputunnista nostimme laukkaa keski-ympyrällä, sain ehkä helpoimmalta tuntuneen laukannoston hevoseltani, vaikka olen mennyt hänellä jo melkein puoli vuotta.

Koulusta pääsimme torstaina jo kahden maissa, se oli ihan mukavaa, koska yleensä pääsen vasta neljän aikoihin. Paistoimme munkkeja jo torstaina. Perjantaina siskoni paistoivat rosetteja, ja minä paistoin illalla tippaleipiä. Tykkään pursottaa taikinaa sinne rasvaan, kun ei koskaan tiedä miltä se näyttää valmiina.

Vappuni on mennyt muuten hyvin, paitsi sain kurkkuni kipeäksi torstaina, ja perjantaina minulla oli jo korvat kipeät.

Koivuntaimia kävimme äidin ja isän kanssa istuttamassa vapunpäivänä. En saanut kuokalla istutetuksi kuin vähän päälle sata tainta. Toisaalta isällä oli pottiputki, ja häneltä kävi istutus paljon nopeammin.

Tänään olen menossa tapaamaan yhtä naapurimme tammaa, katsotaan miten yhteistyö sujuu tänään. Olen viimeksi ratsastanut hänellä yli vuosi sitten.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti